Alice in Chains



Karsilikli bir sacmaliktir aldi gidiyor. Filmin dagitimcisi sanirim bunu yapan; emin degilim bilgisi olan varsa beni aydinlatsin lutfen, soyle iki opsiyon sunuyor potansiyel izleyicilere : 3-D fakat turkce dublajli veya orjinal dilinde turkce altyazili ama 3-D'siz. Sinema blogu falan takip eden bir kitlenin ilk opsiyonu opsiyon yerine koymayacagini biliyorum ve hadi diyoruz eskiden 3-D mi vardi hemen bi tarafimiz kalkmasin fakat bu seferde filmi orjinal dilinde vizyona sokmayan sinema salonlarina maruz kaliyoruz. Kanyon cinebonus'ta filmi bahsettigim ikinci opsiyon ile izleme sansini ben yakaladim, uzun bilet kuyruklari ise dublaja hayir diyen kesimin bu sinemaya akininin bir gostergesiydi.

Aslinda bir onceki filmde oldugu gibi, bahsettigim Charlie and Chocalate Factory, filmin 12 yas alti kitleyi segment belledigi gibi yanlis anlasilmanin yasanacagini ongoruyordum. Dublajli kopyalarin sinema salonlarinin cogunlugunu isgal edeceginden de suphem yoktu fakat bu sefer gercekten anormal bir durum degil bu. Evet ben de sasirdim, evet bu neredeyse cocuk filmi ve maalesef Tim Burton sonunda civitti.

Alice in Wonderland edebiyat tarihinin gelmis gecmis en iyi cocuk hikayesidir bence. Defalarca uyarlamalari cekilmis, sayisiz sanatciya ilham kaynagi olmus bir eserden bahsediyoruz ve normal olarak ta bu eserin bilinilirligi inanilmaz boyutlarda olmali. (Googleladigimizda 26.000.000 ile sinirlandirilmis bir sonuc elde ediyoruz mesela.)Ote yanda yonetmen koltugunda oturan isim korkunc bir hayal gucune sahip buyuk sahsiyet Tim Burton. Yasarken sahsina ait bir muzesi bile oldu Burton'in. Kendisini bu kadar muhim yapan sey ise daha cocuklugunda cizdigi karakterlerde bile ayni tarzi gordugumuz creepy, karanlik, acayip bir tarzin urunu korkunc tiplemeleri alip filmlerine tasimasidir bence. Batman Returns, Ed wood, Beetle Juice, Edward Scissor Hands, Sleepy Hallow, Corpse Bride, Nightmare Before Christmas, Sweeney Todd hep ayni tarzin devam ettigi fakat film turlerine (genre) baktigimizda birbirleriyle pek alakasiz oldugunu goruruz. Bu tarz ozellikle tezat durumlarda inanilmaz one cikti. Mesela Batman gibi tarihin en unlu ve en bilinen comic karakterlerinden birinin film uyarlamasiyla yaptiklari, Edward Scissor Hands'de tipik Amerikan Ruyasi'ni yasayan rengarenk bir kasabaya ugrayan garip Burton esrarli, korkunc, garip freak Burton karakteri Johnny Depp, iki farkli animasyon filminde ayni tiplemeler fakat cok absurd sekilde biri bir ask hikayesi oteki ise kutlu bir kristmis hikayesi. Tarzini markalastirdigi aktor ve aktrisler ise sirasiyla Johnny Depp, Helena Bonhem Carter (Burton'in karisi ayni zamanda kendisi:), Winona Ryder.

Alice'te yine Burton'in fetis objesi haline gelen Depp major rollerden birinde ve tabiki Helena Bonhem Carter da var Kirmizi Kralice roluyle.Anne Hathaway guzelligine yakisir bicimde cici Beyaz Kralice rolundeyken daha once hic bir filmden hatirlamadigim genc aktris Mia Wasikowska ise Alice rolunu oldukca iyi dolduruyor. Neyse konumuz oyunculuk degil. Burton nasil bu filmi cekmeye karar verdi bilmiyorum fakat tanitiminda `Tim Burton Versiyonu` denmesini gerektirecek en ufak bir sey goremedim filmi izlerken. Bu filmi James Cameron gibi gise canavari abilerden biri cekti deselerdi inanmama ihtimalim sifir olurdu. Aslinda aklima cok garip bir fikir geldi: Saraplar icin nasil kor tadim duzenleniyorsa, filmler icin de ayni seyi oneriyorum.Filme girmeden yonetmenini soylemesinler, dogru yonetmeni tahmin etmeye calisalim. Ben bir film icin su kisi cekmistir diyemiyorsam, o filmin cok ta matah bir is olma ihtimali varmidir?? Daha uzatmak istemiyorum, son kararim film hakkinda: Walt Disney icin cekilen filmden daha cok cocuklara yonelik olmasi beklenmelidir fakat bu filmi Tim Burton cekmemelidir, adam mi kalmamistir yoksa Burton paraya mi sikismistir?Peki film kotumudur? Yine de gidilir. Alice in Chains.

Michael Keaton - Beetle Juice

Danny DeVito - Batman Returns

Johnny Depp - Edward Scissorhands

Corpse Bride

Nightmare Before Christmas

Johnny Depp - Sweeney Todd

Bonus:

Man In The Box - ALICE IN CHAINS from LeperMessiah__ on Vimeo.

1 yorum:

seciloc dedi ki...

Ben uzun zamandır bekliyordum bu filmi, zira Tim Burton'ın tarzını severim ama Tim Burton fanatiği bikaç arkadaşımdan kötü yorumlar alınca hevesim kaçtı açıkcası :(( Yeğenim gitmek istiyor, ben Tim Burton filminden korkar diye istemiyordum, bi de onu götürünce ister istemez Türkçe seyretmek zorunda kalıcam filmi :((